Translate

Saturday 9 March 2019

Празнина - игра са душом, Небојша Деветак

ПРАЗНИНА - ИГРА СА ДУШОМ



Волим отићи у место  где никог не познам
Где ме нико не зна
Где ником нисам ни отац, ни супруг, ни  љубавник
Ни патриота, ни издајник
Где ми душа лебди анђеоски слободна и раздрагана
Где могу да се смејем, да плачем
Да пијем и да се трезним а да се то никога не тиче
Да се радујем бесциљности свога постојања

Није то никаква одважност
То је очај од кога покушавам да побегнем
То је празнина коју узалуд покушавам да попуним
И да напишем песму по мери сопствене душе
Коју све више доживљавам као странца
Који случајно у мене залута


Нелагодно јој у мени, осећам то; ту стегу што је спречава
Да се разбашкари, незаштићена од бола и чекања
Не разумем зашто је још увек у мени
И како подноси ту ноћ са којом се непрестано бори

Кад погледам озвездано ноћно небо

Осећам како се шири, спремна да напусти мрак у мени
Препуштам је радо тој васељенској светлости
Бар нешто да је осветли
Бар на трен да блесне у свој лепоти

А ујутро, поглед ми тоне у дубину подножја брда
Посвуда само сенке, сенке...
Растер нејасности, шум лишћа коме не распознајем боје
У том шуму нестајем као кап росе
Под врелим диском сунца
Радујући се бесциљности свога постојања.


Небојша Деветак 

No comments:

Post a Comment