Translate

Saturday 7 December 2013

DVE PESME MATIJE BEĆKOVIĆA



Patrijarh Pavle

MAJKA


Je li jos ziva
ona vasa sestra,
kod koje ste odlazili
svake nedelje
-pitam Patrijarha Pavla.

Umrla je odavno,
ali to mi nije sestra,
nego sestra od tetke.
A tetka mi je majka
koja me je podigla od kolevke,
kada se preudala ona
sto me je rodila.





I sada ja mislim
-kada promenim svetom,
da cu prvo videti tetku
koje sam se najvise uzeleo.
A za ostale u carstvu nebeskome
ima vremena..
Da se vidimo i porazgovorimo
od Avrama do Isaka,
do cetvorodnevnog Lazara,
moje krsne slave.

Videcu i Svetog Savu
i cara Kosovskoga,
i druge svete
iz roda nasega,
koji su odbranili obraz Boziji.

Videcu i majku,
ako Bog da,
i ako me pozna...

Matija Beckovic 























































PRIČA O SVETOM SAVI 

Kad je Sveti Sava išao po zemlji, još pre svoga rođenja,
Dok se zvao Rastko, kao što ide i sada,
Samo ga ne vidimo, a možda je to bilo i docnije.
Krenuo je Savinim stopama, ka Savinom izvoru,
Ka Savinom vrhu, kuda i mi idemo, jer drugog puta nema.
Kada je negde oko Savina dana naišao Savinom stranom,
napali su ga psi, kao što i sad napadaju svakoga ko se uputi
Savinim tragovima.
Putnik je najpre sastavio tri prsta, kako je odredio da se i
mi krstimo,
plašeći iz znakom od koga su još više pobesneli, 
a oni do danas nisu uzmaknuli.

Onda se sagnuo da dohvati kamen, ali kamenje beše zamrznuto,
Svezano za zemlju studenim sandžirima, jer beše jaka zima.
Kao i ove godine, kao uvek oko Savina dana.
Već su raznosiliSavina stopala, Savin kuk i Savin lakat,
Po prodolima i jarugama zemlje zbog koje je podeljen svet,
Kad je sveti otpasao mač usta, jedino oružje koje je nosio,
A koje je nama ostavio, govoreći ove reči:
- NEKA JE PROKLETA ZEMLJA U KOJOJ SU
PAŠČAD PUŠTENA,  A KAMENJE SVEZANO.

MATIJA BEĆKOVIĆ

No comments:

Post a Comment