Translate

Saturday 19 April 2014

POEZIJA I - SVETLANA BIORAC MATIĆ

LAMENT NAD KNJIŽEVNOŠCU


Bila si moja zevezda vodilja,
pribežište sreće i tuge,
oaza žednom što izvor sniva
na kom će najbolje upoznat ljude.

Bila si moja i san i java,
melem na ranu, povod za smeh,
a sad me stvarnost uzasava,
nakaznost tvoja, razvrat i greh.

Znam vremenom i ti se menjaš,
al' kud se dede lepota tvoja
i zašto više ničega nemaš
po čem' si bila bliska i moja?

Uzalud danas mahnito tražim,
lepotu prosto naći ne umem,
pa onim starim dušu blažim
jer tebe, modernu, ne razumem.

 

 

SAOSEĆANJE


I tebe je, pesniče, prevarilo vreme,
Sad žališ za onim što se zbilo nije,
Ostale ti samo gorke uspomene,
Zbog kojih se plače i peva i pije.

I tebe su, pesniče, prevarile rime,
Nevine i čiste – srcem napisane,
U svakom je stihu skriveno joj ime,
A sve su joj pesme dušom darivane.

I tebe je, pesniče, prevarila nada
Da ćeš jednom snene ljubiti joj oči
Uzalud se pitaš gde i kome sada,
Kad je nikad svojom nazvat nećeš moći.


I tebe je pesniče ljubav prevarila,
Davala se drugom bez srama i stida,
Ljubila je druge, sa drugima bila,
Pa sad samo pesma tvoje rane vida.

Samo još je čežnja ostala ti verna,
Da je s' nesanicom u stihove slažeš,
I seta i tuga, večna, neizmerna,
Kojom dušu truješ, kojom srce lažeš.

KAKO NASTAJE PESMA


Prvo me kameleon ošine
hrapavim repom,
iz grma nevena,
neopreznu,
šarka me jezikom
svojim dotakne.

Zaboli s leve strane
kičmenog stuba...
Odgrizem sopstveni jezik,
pa umesto krvavih ugrušaka
ispljunem stihove
ko melem
za žive rane
na srcu

PESNICI


Gomilajući smisao
nebo dele napola.
Prizivaju sećanje,
predskazuju sumrake i svanuća,
u naručju pero ljuljuškaju
čekajući rođenje savršenstva.

Do poslednjeg svlačenja
raščlanjuju snove,
tajnu crnila,
spekotrom boje.

I nema to s Bogom veze.
U čudu života,
mnogi,
zamru u izdranku.
Put od dna do vrha
s kartom rezervisanom
za sunovrat.
Mrtvima slava,
živima pelin.
Od istomišljenika
crveni konac protiv uroka.

Čudna mi čuda.
Važno je poznavati nekog,
imati kome darivati stihove.
Najbolje.
Suzom pisane,
dušom zapojene,
rane vezane,
osmehe oslikane
rimom


FARSA


Glumci su umorni,
zavesa je pala.
Maske i kostimi
rasuti leže po uglovima.

Dve suze
i nova svađa,
epizodista je
briljirao.

Molim Vas,
publika traži bis!
Molim Vas
navucite svoje
maske i kostime.
Molim Vas,
predstava ide dalje...


KAD REČ ZABOLI


U nesanici tražim opravdanje
za olako izgovorenu reč.
Jesam li izneverila vreme
na dlanu darivano?

Brojim, beskrajne, otkucaje sata
urezuju se u mozak ko krici.

Sa ove strane Meseca
moje kajanje gubi smisao.

Drhtavom suzom,
ispod leve obrve,
tražim razumevanje.

Hoću da verujem.
Nebeski šetač
razumeće, moju,
olako izgovorenu reč.

 
Svetlana Biorac Matić, Aleksinac 

No comments:

Post a Comment