Translate

Saturday 19 April 2014

POEZIJA - VELJA SUBOTIĆ (1924.-2013.)

GRADU MOM 

(posveceno Somboru) 
Somborsko pozorište


Grade moj, zeleni grade, grade snevani,
Razapeta su jedra za put ni blizak ni znan
Ljudi ce tvoji sa tornjevima ostati spevani,
A izvor pesama Vremenom zavejan.

Ne odaj, grade, samotne korake moje
Ni želju da prolaznike zagrlim redom
Prećuti suze skamenjene u uglu oka što stoje
Pred začuđenim drvoredom.


Ne odaj ribarenje zenica mojih ove noći
To one rekom susreta želju love
Zastri prozore meseca, bez zbogom valja poći
Gorak i kivan na sve tobožnje boginje
i na bogove!

Ne snevaj za mojim odlaskom neuke ptice let
Grade moj, grade i kroz oluje vetrova znam
Ipak
Ne odaj da mi je krilo zadrhtalo kao cvet
Što sam do obale ispratio sebe sam.

Ne odaj, grade, kišama pesme moje
Pevao sam za sve dobre ljude na svetu redom
Živima
I onima što kameni i svetli večito stoje
U parku pod drvoredom.
  

KAKO


Volim te kad pevaš
kad se ljutiš
i setnu ko njivu u jesen
i kad mi s večeri pričaš
il ćutiš
uvek sam krilat,
zanesen.

Ja sve što imam
dar je za tebe
za mog najdražeg druga...
Ali te molim
pusti me samog
kad me obrve tuga.

Svaki ću biser mojih dana
pružiti tebi, drugu.
Al kako mogu,
kako mogu 
da ti objasnim 
tugu...

Kako?

PRKOS

Srcem na dlanu koračam ka cilju
Od malena bosih nogu, šta mari!
Po sablji najdužu pregaziću milju
Šta ako za ljubav taban prokrvari!

Gutaću rođeni jauk mesto vode
Hrlim među ljude, pa pod sunce potom
Ljubav će mi živa do cilja da ode
Ako pod ranama izdahnem za plotom!

Rođeni, ja ljude ne volim tek tako
Ljubav je moja prkos na lomači!
Oprostite ako kadgod sam i plako
Čujte,
Svaka suza sramotu ne znači!
 
PLAČ I UTEHA
(majci)
  
Daj mi, majko, onaj mesec
da ga ljubim u rogove
Povešću ga dužom puta

Dužom puta
do obzorja
da jendekom travu pase

Možda bi nam okozio
dobri mesec
šolju mleka

- Nemoj sine, griota je
ko će tati zasijati
da s gazdine njive dođe
u avliju pa nasmešen?

Daj mi, majko, onu zvezdu
onu tamo ljubičastu
da košulju njom zakopčam
zima mi je oko vrata.

- Nemoj sine griota je
Avlija je naša prazna
Tata nema sat od petla
na njivu ga zvezda budi.

Onda daj mi snage Mati
da bar mogu zaplakati
nek je toplo na uzglavlju

- Nemoj sine griota je
Možda će te ponoć čuti
Možda će te gazda čuti

Nemoj sine sramota je
a tati će žao biti...
...Nek spavaju svi umorni
sve će narod pozlatiti.


Velimir Velja Subotić, glumac i pesnik,
Sombor

No comments:

Post a Comment