Translate

Thursday 20 March 2014

POEZIJA - DUŠANKA MILATOVIĆ

POEZIJA - DUŠANKA  MILATOVIĆ, SOMBOR


RUKOPIS VEČNOSTI

Upali sveću pred policom sa knjigama Teškom kao nadgrobni kamen Spusti dušu na kolena I ne idi na groblja Tu ti najmiliji počivaju
Kad ti leva strana tela zadrhti Pred rukopisima večnosti Povorke likova sa svetlim oreolima Setiće te na vreme šetnje po stvarnosti
Ne budi uplašen Ima neko ko te gleda s one strane tajne I crpi nektar iz uvenulih dojki Da te sačuva od sumornih buđenja
Baci ružu na raspeće srca Kao na nabujalu bol To je majka koja te dojila I u večnosti se moli Kao što se živa za tebe molila



BEZ NADE

Sagradiću dvoranu od nade i useliću se u nju Bole me ove hladne senke što po crnim zidovima igraju Boli me mir odglumljeni Kad razvučem crtu od uva do uva kao da se smejem Namaknuću osmeh Useliću Sunce nade da se malo zgrejem
Smućkaću melem od nade da privijem na rane Teške prašnjave zastore od paučine Preseću perorezom što ga držim u levom džepu Razmaknuću zavesu Pustiću Mesec da obasja pomrčine
Boli me ova soba sa pogledom na ulicu slepu Po njoj hodaju duhovi bez srca čekajući nadu Kao jutarnje narastanje Sunca iza drvene ograde Dozvaću Boga Boli me ovaj život bez nade

SUMORNO JUTRO

Izgubila sam tebe a našla reči
Da bi ispisivala pesme čežnje
Ali pevati ne umem Sa slomljenom žicom na duši
Akorde spalih U oblaku dima Suza me guši
Znam da mi tu nije mesto Pa zavapim kao da vrisne grom I snagom svom Skupljam rasute bele reči Po crnom platnu
One su moja nada Ali i nada mi dođe kao barikada Ugasi mi ponekada Poslednju svetiljku duše
U dubini tame Svetle bele ptice zatočenice
Na obali jutra java se rađa Umorna sam odoh da sanjam Ili zapravo želim Da se ne probudim



No comments:

Post a Comment