Translate

Saturday 21 December 2013

ПОЕЗИЈА - ЖИВКО АВРАМОВИЋ

                                           Живко Аврамовић 
                                  МИНИЈАТУРЕ


             1.
             одсањах видовданску ноћ
              заједно са царом и царицом
              и мученицима
              од поља косова

              2.
              читајући књиге славенске
              сазнах да ми је душа
              питома и блага
              као јагњету што пољем
              у небеса лети

              3. 
              често ми се привиђају
              људи честити
              (мени непознати)
              и видим да им  из душе
              благост исијава



             4.

             болест јој разара душу
             и тело на меком јастуку
             ко срни у ходу
             ( из младости ране)
             али ми небо поруку шаље
             сунце ће још много лета
             тебе да исијава
             (тобом да окрилати)

             5.

             колико мостова покушах
             да упесмим
             а колико још путева
             што ме срцу твоме воде

             6.

             немирна августовска ноћ
             уочи Преображења Господњег
             подсећа ме на дан мог рођења
             али никако и на дан моје смрти
             (она ће сама по мене доћи)

7.

             остављам светла метрополе
             иза себе (као лук светлеће дуге)
             и лутам друмовима Сербије
             куд и војске још увек
             пролазе

             8.

             безгрешна си у љубави својој
             (зар ми је требало толико времена)
             да то схватим
             и да те још недокучивом
             призивам
             и сањам

             9.

              давно ми лето
              крвотоком тече
              (пурпурно и жарко)
              твојом крилатом песмом
              испуњеном
              и ликом који на
              Белог анђела подсећа

              10.

               у сан ми долазе
               крвници
               злобници
               крвопије
               бандити
               вукодлаци
               мафијаши

               (олош свакојака)

               долазе
               али се од њих браним
               твојом божанском лепотом
               која их у глувило
               у мртвају
               у небеса мутна
               шаље

               11.

              сваке ноћи са северњачом се
              у детињство враћам
              и када она згасне
              нећу више бити дете
              већ проседи старац
              са душом на издисају

             12.

             не бојим се смрти своје
             али се плашим најезди
             нечастивих и злих

             13.

             светом бродећи
             лепоте се нагледах
             али и суровости
             мајки у црнини
             и одојчади док
             за млеком вапе

             14.

             још увек не знам
             зашто се мучим
             пред белином папира
             али верујем
             да ће речи и стихови
             са папируса
             мој дом
             песмом заискрити

             15.

             сећам се игара из детињства
             (безбрижних радосних лепршавих)
             и знам
             оне ће заједно са мном
             у гробу радосно
             залепршати
              
            16.

             ната мита и вук
             песмом ме соколе
             (нестаје тада бол
             губе се ожиљци)
             беже душмани
             док ја пољем детињства
             блажено корачам
            
              










              
              
          
           
            
            
            

             





          
                       



                     

No comments:

Post a Comment