Translate

Monday 16 December 2013

REKLI SU O LAZARU - ANTONIO D’ALFONSO, REŽISER

REKLI SU O LAZARU ZA BIOGRAFIJU "LAZAR od salaša do Holivuda" , autora Snežane Pisarić Milić

 ANTONIO D’ALFONSO, REŽISER



ČOVEK SA SRCEM I SA HILJADU LICA

Sl. Nick Mancuso, Jennfier Dale, 
Lazar 
i Antonio D’Alfonso
Antonio D’Alfonso:

- Lazar je jedan od velikih glumaca koji nije dovoljno eksploatisan. To i jeste, a i nije njegova krivica. Njegova je krivica to što uvek nosi dugu kosu. Jer, ljudi jednostavno upadnu u šablon pa njega uzimaju za čudnog odmetnika (za uloge tog tipa), koje on izuzetno dobro prikazuje. Ja želim da ga gurnem izvan tog imidža.

Molio sam ga mnogo puta da skrati kosu. U dva filma, na kojima smo radili zajedno, Bruco i Antigone, ubedio sam ga da zaveže kosu. U drugom filmu sam ga molio da je odseče. Nije to ni malo lak zadatak. 


Znamo da sa dugom kosom ima karakteristike američkog Indijanca. Ja sam želeo da eksploatišem drugu Lazarevu stranu. Ne želim više indijanski izgled, nego evropski. Evropljanina sa elegantnim likom, koji me podseća na Gregori Peka. U jednoj sceni, u Bruco-u, dok sluša Moniku ljut, gledajući ih kako žele da pobegnu iz njegove kuće, Lazar me podseća na Peka.

On sluša. Ne govori ništa, ali njegove oči, njegove usne, njegove uši (kako su bitne uši u filmu) su tako prisutne. Tako željno dočekuje Monikin bes. To su sjajni momenti koje Lazar nudi na ekranu.

On ima neverovatan dar da sluša. On glumi dok ćuti. Fantastične su scene kada sluša svoju ženu Eurydice, za večerom u Antigoni , ili pre nego što se obrati Mariu u Bruco-u. On je nem pred lepotom koja se pred njim odvija. Lazar je sjajan slušalac kolega glumaca. 



Reklama filma "BRUCO" 
Jennifer Dale i Lazar



Sve što sam postigao u filmu dugujem Lazaru. Bez Lazara, bio bi kao muzičar bez instrumenta. Lazar mi je dao instrument koja mi je bio neophodan da sviram.

Ljudi su uglavnom šokirani kada vide da angažujem čoveka toliko različitog od mene, i to da igra glavne uloge. Oni to ne razumeju. Za mene je Lazar tipičan predstavnik modernog čoveka, muškarca. On je usamljeni, kreativni karakter koji je zatečen u svetu ženskog pokreta. Njegov zadatak je da plati račune koji mu padnu u krilo. I, on koji nije bogat, plaća za sve i za svakog.

Glumci se ugledaju na Lazara na filmskim snimanjima, kao da je mudri guru. On, na svoj tihi način, sve njih bodri da napreduju. I to je ono što daje nadu da iz nemogućih uslova film bude napravljen. Bez Lazara nikada ne bih napravio ni jedan od filmova.

Želim da prikažem Lazara kao što ga, verovatno, niko do sada nije prikazao. Potrebno je srušiti vizuelni stereotip koji je Lazarov svakodnevni izgled stvorio, i koji filmski ljudi svojevoljno prihvataju u svojim delima. Rekao sam Lazaru da bi sa mnom bio drugačiji čovek u svakom filmu koji snimim. Drugačiji izgled, drugačiji glas, drugačiji stav. Mnogi su pokušali da ga izbace iz okvira njegovog imidža. Znam, on je uplašen da skrati kosu i da je ofarba u crno. I da zauvek počisti imidž buntovnika. 
LAZAR i Antonio D` Alfonso


Lazar ima moć da kao Žerar Depardje (jedan od njegovih omiljenih glumaca) igra u običnim postavkama izgledajući savršeno jednostvano i obično. Lazar Rockwood treba da postane Lazar Rajić ponovo. Da spoji stari i novi svet. Nas dvojica imamo jaku sponu, jer on mene tera da prevladam svoje strahove, ali i ja njega da on prevlada svoje.

Pravljenje filma je veliki i težak posao, čak i kada se radi van šablona popularnog načina snimanja. Otkrivati se pred kamerama nije lak zadatak. Lazar treba da skida jednu po jedan veo, otkriva jedno po jedno lice, i da se vremenom razotkrije potpuno i da pokaže šta sve zna.

Za mene je čast da budem svedok otkrivanja njegove plemenite duše u svetu koji je tako okrutan.”











No comments:

Post a Comment