Translate

Sunday 29 December 2013

DEVOJKA S "ROSE" USNAMA - RENATA CVETKOV (iz zbornika "Trijumf pesme i vina")

Devojka s “rose“ usnama



       -         Vino? – pitala je.  
       -         Nisam ga nikad probala.
 Pomislih 
- Bože, ovo je vino starije od nje.
          Poteče crvena reka, kao svoju krv da joj sipah u čašu za koju sada nisam siguran da li je bila od stakla ili od zemljinog omotača, jer sam u nju smestio sve što sam imao. Kap vina joj skliznu sa usne i pade na tepih. Nije primetila. Bila je zauzeta nestajanjem u mom oku, gde se na prstima šunjala sve dublje u moj pogled. Te roze usne obojene vinom procvetale su na njenom licu i postajale „rose“.
          Morao sam ih imati, morao sam ih ubrati. U trenu, kad začuh zvuk dve čaše, kao da su se i naši mali svetovi dotakli. Probao sam napraviti taj mali korak do nje, ali trebala mi je večnost da joj se približim. Odjednom, pružila mi je svoju nezrelu usnu i na njoj to staro dobro vino. 

Izgubih sve svoje godine u jednoj sekundi, tu gde je stajalo jedno proleće i pozna jesen izvučena iz mog podruma. Ljubio sam je kao da grožđe usnama gnječimo, njeni su grozdovi pucali, a moji doživljavali vrenje. Uvijala je svoje prste oko mog tela kao loza, penjala se oko mog čokota, igrala na širokom lišću mojih dlanova. Celu noć je sazrevala u mojim rukama, kao vino ispod plutanog čepa. Tek otvorena, klizila je po meni poput prvog gutljaja.
          Ujutro sam se probudio mamuran, sklupčan u uglu kreveta. Začudo, posteljina nije bila izgužvana, a na tepihu ne nađoh fleku od vina. Na stolu je stajala samo jedna prazna čaša koja mi se smejala svojim velikim ustima. Kroz dno flaše, kao kroz durbin, ugledah istinu sivu i nju koja nikada nije probala vino, i mene, koji nikada nisam probao nju...
          Tada otvorih još jednu flašu i više mi nije bilo važno što se grana vinove loze ponovo tako drsko uvija oko mog prozora, i igra se sa širokim lišćem, širokim poput nečijih dlanova.

                                                                                         Renata Cvetkov , Sombor

No comments:

Post a Comment